Angola: Squeezing the Country’s Private Media

On 4 June an unknown group called Media Investments announced that it was buying three private newspapers in Angola. The purchase of A Capital, Semanario Angolense and 40 per cent of the stakes in Novo Jornal was allegedly solely motivated by ‘market factors’. Angola’s media landscape is largely dominated by the state, which owns two national television stations, the national radio broadcaster, the daily national newspaper and the national press agency. All these outlets operate country-wide. The Catholic Radio Ecclesia and private newspapers, which are all perceived to be quite critical of the government, are only accessible in the country’s capital, Luanda. More………

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: